De tweede week... - Reisverslag uit Urrugne, Frankrijk van Fieneke Brouwer - WaarBenJij.nu De tweede week... - Reisverslag uit Urrugne, Frankrijk van Fieneke Brouwer - WaarBenJij.nu

De tweede week...

Door: Fieneke

Blijf op de hoogte en volg Fieneke

23 Augustus 2012 | Frankrijk, Urrugne

Dinsdag 21 augustus

Via La Flèche gaat het vandaag richting La Rochelle.

We kiezen een camping in Marans, een plekje met héél véél schaduw.......

Wat was het héééét vandaag!

Vertrek 10.30 uur----Aankomst 16.30 uur----Gereden 233 km

Woensdag 22 augustus

We rijden lekkere kleine weggetjes, ontdekken hele oude kerken die op kastelen lijken, inclusief kantelen en komen langs de zee met groot getijde verschil.
Er wordt hier gevist vanaf stijgers op hoge palen met huisjes aan het einde. Grappig!
Dan willen we naar Île de Ré. even....voor een uutje of twee.... Er gaat een brug naartoe. Zestien (16) euro! Nou, toch maar niet!

Het stadje La Rochelle is heel leuk.
We lopen om de oude haven heen, bekijken de oude straatjes (erg druk!), drinken iets tegenover het Raadhuis-in-renovatie en gaan nog even over een deel van de oude muur lopen.
Ook hier weer, alles prachtig onderhouden en goed verzorgd.
Je zou er bijna francofiel van worden!

's Avonds even @

Vertrek 10.30 uur----Terug 19.07 uur----Gereden 80 km

Donderdag 23 augustus

Via Rochefort naar Royan.
Hier nemen we de veerpont naar Le Verdon aan de overkant van de Gironde. Een soort Texel-expirience.
In Mios vinden we een plekje op camping de Samba.
We hebben een hele boom voor ons alleen!
Schaduw! Woepi!

Vertrek 10.45 uur----Aankomst 15.50 uur----Gereden 215 km

Vrijdag 24 augustus

Na een lekkere brunch gaan we op stap.
Via de D-weggetjes rijden we naar Arcachon.
Dwars door een soort markt en dan zien we eindelijk water!

We zoeken de Dune du Pilat en kunnen die alleen zien door hekken en via campings. Wel enorm, die duin!
We rijden verder naar Biscarosse en voelen ons wel thuis. Vergelijkingen met Bergen-aan-zee en Egmond zijn niet van de lucht.
We kunnen dus niet parkeren, op een zonnige dag lukt dit ook niet in B en E.
Dus maar terug naar huis. Voor boodschappen moeten we even flink omrijden. We vinden een super in Salles.
We kopen spercies, taartaartjes en aardappelschijfjes.

's Nachts een enorme bui!

Vertrek 12 uur----Terug 17.30 uur----Gereden 148 km

Zaterdag 25 augustus

We gaan via de snelweg richting Urrugne, de verzamelplaats voor onze ANWB-reis.
Zodoende schieten we lekker op.

Voor Bayonne gaan we er af en zo rijden we via Bayonne, Biaritz naar Urrugne. Meteen om de bocht is de ingang naar de camping. Maar goed dat we nog even in het routeboek kijken, want anders waren we er zo voorbij gereden!

Handen schudden en dan een (leuke) plek. Bovenaan het straatje, je kan iedereen aan zien komen.

We zetten ook maar meteen de luifel op. Er valt een énórme stortbui als er nog maar net 3 touwtjes vast zitten.
"Staan we toch maar lekker droog", lachen we tegen elkaar.

Om 5 uur is er koffie in de bar (vanwege het weer dus maar binnen).
We krijgen het welkomstpakket met een écht vlaggetje en een écht cadeautje (een theeblaadje)

's Avonds nog even op avontuur. Een prachtige panoramaweg, hoog op de rotsen boven zee. Een leuk klein haventje, waar we op een terrasje een hapje eten. (J roomschnitzel, F entrecôte)

Vertrek 11 uur----Aankomst 14.45 uur----Gereden 180 km (+20 km 's avonds)

Zondag 26 augustus

Een dagje niks.......gewoon rommelen, klusjes en.....niks!

Maandag 27 augustus

We willen eigenlijk met een treintje een berg op, maar dat willen er een heleboel. Lange rijen dus, geen zin in om er achter te gaan staan.
Via een omweggetje terug naar de camping, zwemspullen mee en even naar het strand. Lekker, dat koude water! Daar knap je van op!

's Avons is het welkomstdiner.
We krijgen:
Sla met lauwwarme tonijn.
Eendenborstfilet, boontjes e.d.
Taart + koffie toe. (Jan kaas)

Net (droog) terug op de camping, barst er een enorme onweersbui los.

De Spanjereis is begonnen!

Vertrek 11 uur----Terug ???----Gereden 52 km

• 26 Augustus 2012 - 21:21

Hanny En Jan:

leuk om jullie reisverslag te lezen. hier is het ook heeel heet geweest, spaanse temperaturen.
    nu weer normaal weer. zijn de afgelopen dagen in de Achterhoek wezen fietsen en hebben
    barry, ellen, tessa en casper bezocht op hun camping in Reutum. kinderen hebben het er
    erg naar hun zin en willen niet naar huis. maar ja , volgende week beginnen de scholen weer.
    Morgen bij jullie kennismaken met de reisgenoten, nu veel plezier en tot horens!! Jan en Hanny.