7e week; Noordwaards......28 sept. t/m 4 okt. - Reisverslag uit Vittel, Frankrijk van Fieneke Brouwer - WaarBenJij.nu 7e week; Noordwaards......28 sept. t/m 4 okt. - Reisverslag uit Vittel, Frankrijk van Fieneke Brouwer - WaarBenJij.nu

7e week; Noordwaards......28 sept. t/m 4 okt.

Door: Fieneke

Blijf op de hoogte en volg Fieneke

04 Oktober 2012 | Frankrijk, Vittel

Vrijdag 28 september

We slapen heerlijk uit.
Als we wakker worden, zijn er al veel vertrokken.
Jan maakt de auto schoon en ruimt op.
Fieneke verdwijnt in de kroeg om deze blog bij te werken.

's Middags even naar Biescas voor een boodschap. Boodschap? Waar? Niks te doen, alles dicht.

Met de laatst overgeblevenen (Hans, Fia en Charles, Henk en Ine, Nanko en Jannie en Grietje en Chris) hebben we om 5 uur even happy hour. Het is intussen gaan regenen.

We eten soep, brood en gebakken ei.

Gereden 10 km

Zaterdag 29 september

We staan om 8 uur op om Hans, Henk+Ine, Charles+Fia, Chris+Grietje uit te zwaaien.

Veel regen, om 11 uur gaan we even op de koffie bij Nanko en Jannie.

's Middags wordt het droog al waait het wel heel hard.
We gaan toch nog maar even weg naar het natuurpark Ordesa. Erg mooi met een leuke weg erheen.

's Avonds eten we in het restaurant....we hebben privébediening, want we zitten er alleen.

Gereden 76.5 km

Zondag 30 september.

Nanko en Jannie vertrekken al vroeg, we zwaaien ze uit.
We ruimen op, halen brood, betalen de 2 extra nachten en Jan zet even een nieuwe lamp in.

Het is prachtig weer.
We rijden een hele mooie route over de pas, de Col du Pourtalet.
Bovenop is de grens met Frankrijk. Brrr 5 graden! is het daar.
Dag Mooi Spanje!!!!

Bij Pau komen we op de autoweg, 1e stuk is péage.
We rijden naar Toulouse.
Op de -typische- stadscamping "le Rupé" vinden we een plekje voor de nacht.

Vertrek 10.05 uur----Aankomst 16.30 uur----Gereden 305 km

Maandag 1 oktober

We gaan de A68 op, richting Albi.
Om Albi heen, de D999 op, richting Milau.
We stoppen even bij een splinternieuwe Dia (net zoiets als Aldi of Lidl) voor onze boodschappen.

Het is een mooie route, met veel stijgen en dalen. Er zijn prachtige vergezichten.

We gaan over de A75 heen naar La Calvalerie. Dit is een oude garnizoensplaats en nog steeds is er een grote militaire basis gevestigd.

We rijden door naar Nant.
Voor we in het dorp zijn is een enorme afdaling en via een piepklein weggetje rijden we naar "Les 2 Vallées".

Een leuke plek aan de buitenkant van de camping met een heel gezellig paard voor de deur (maar wel veel vliegen)

Vertrek 9.30 uur----Aankomst 14.10 uur----Gereden 200 km

Dinsdag 2 oktober

Via La Calvalerie (lekker bakkertje) naar St.Gerniez-de-Bertrand. Het blijkt een hééééle leuke spannende smalle steile weg te zijn. Zo komen we uit in St. Georges-de-Luzencon.

We krijgen zicht op DE brug en gaan even naar het infocentrum.
Voor onze lunch vinden we een grote parkeerplek met brugzicht.

De rest van de dag zijn we druk met het vinden van alle mogelijke verschillende standpunten vanwaaruit we de brug kunnen bewonderen.

We komen ook nog even in Millau.
Dan via de D809 naar La Cavalerie terug en naar Nant.

Vertrek 11.15 uur----Terug 16.37 uur----Gereden 92 km

Woensdag 3 oktober

Het is heel mistig als we wakker worden.
We nemen afscheid van ons paard. Eigenlijk wilden we hem wel meenemen ("Ja, zo gaat dat dus", zegt Jan), maar hij past niet door het deurtje van de caravan.
In Nant willen we nog even brood kopen. Bakker op woensdag gesloten en verder geen brood in andere winkels. Hoe doen ze dat hier in Nant op woensdag?
We rijden het dorp uit en komen boven de mist in het zonnetje. We kijken bovenop de wolken. Een prachtig gezicht.
Dan maar even via de bakker in La Cavalerie. Lekker brood!

We gaan de A75 op en komen zo op DE brug terecht.
Het is een hele belevenis om er overheen te rijden.
Aan de overkant is een uitkijk/informatiepunt. We stoppen er en kijken rond, drinken koffie en eten een stuk van ons broodje op.
Om 12 uur rijden we weer verder.
We blijven op de snelweg.
We pauseren van 13.25 uur tot 13.40 uur.
Bij Clermont-Ferrant gaan we van de autoweg af en nemen de D210 richting Vichy.
Bij Brughaes vinden we een camping met wijds uitzicht op de bergen van de Auvergnes in de verte.

Vertrek 9.55 uur----Aankomst 16.20 uur----Gereden 300 km

Donderdag 4 oktober

Via Vichy rijden we naar de D907
Bij een grote rotonde gaan we de D994 op, richting Dignoin.
Halverwege route barré, een omleiding!
Heel slecht aangegeven, dus we dwalen met nog een stel anderen rond op super kleine weggetjes, maar we vinden door eigen vernuft toch Dignoin!
Via Montceau-les-Mines komen we langs het Canal du Centre. Er zijn in dit kanaal heel veel kleine sluisjes, erg leuk om te zien.
Via Chagny naar Beaune, daar de A31 op.
Het gaat heel vlot allemaal. Langs Langres rijden we richting Nancy.
Halverwege van de weg af en zo komen we -in de regen- aan op de camping van Vittel.

Vertrek 9.20 uur----Aankomst 16.45 uur----Gereden 382 km