3e week; 1e week ANWB-reis 28 augustus t/m 3 sept. - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Fieneke Brouwer - WaarBenJij.nu 3e week; 1e week ANWB-reis 28 augustus t/m 3 sept. - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Fieneke Brouwer - WaarBenJij.nu

3e week; 1e week ANWB-reis 28 augustus t/m 3 sept.

Door: Fieneke

Blijf op de hoogte en volg Fieneke

03 September 2012 | Spanje, Sevilla

Nooit geweten dat het in Spanje begin september nog zo heet kan zijn!
Daar zijn we nu dus wel achter!
Maar het vele moois dat we zien, weegt daar wel tegen op.

Dinsdag 28 augustus

We zijn dus op dinsdagochtend uit Urrugne vertrokken en naar Burgos gereden.
Heel vlot, bijna allemaal snelweg. (tolwegen)

's Avonds even @

Vertrokken 10.15 uur----Aankomst 15.00 uur----Gereden 240 km.

Woensdag 29 augustus

Prikdag voor Jan, even @ naar trombosedienst.

We gaan vandaag Burgos bekijken.
De auto gaat in een P-garage en dan is het nog maar een klein stukje naar het centrum.
In Burgos bezoeken we de kathedraal. Een prachtige en heel grote kerk. De gids Louis vertelt heel enthousiast over de kerk en geschiedenis van stad en land.
Om 12 uur staan we weer buiten....eerst koffie! Op een terrasje natuurlijk!

Dan even rondkijken.
We lunchen (eigen broodjes) onder de bomen op de Esplanade langs de rivier.
Ook bezoeken we El Cid. Nou ja, zijn standbeeld dan, want we zijn toch wel fans van hem geworden!

We willen graag naar het kasteel (een ruïne) op de berg, maar niet lopend. Pffff veel te warm en steil!
Na enig rondgerij lukt het. Dicht, siësta! We genieten wel van een prachtig uitzicht over de stad en omgeving.

Terug op de camping met de computer naar het terras.
Jan haalt zijn lijstje van de pillen op en Fieneke gaat foto's op deze site plaatsen.

Vertrek9.25 uur----Terug 15.45 uur----Gereden 19 km

Donderdag 30 augustus

De volgende dag gaat het al weer verder.
We ontdekken dat we een soort "Rout 66" door Spanje rijden, want onze route voert zo ongeveer tot aan Sevilla over of evenwijdig aan de Spaanse A66.......

We eten 's avonds in het restaurant van het hotel bij de camping.
Hoe het was....? Meer kapsones dan kwaliteit zullen we maar zeggen.......

Vertrek 10.15 uur----Aankomst 15.10 uur----Gereden 276 km

Vrijdag 31 augustus

Na Burgos is Salamanca aan de beurt.

Eerst maar lekker uitgeslapen en dan vanaf de camping gaan we met openbaar vervoer naar het centrum.
Heel handig, de bushalte is bijna op de camping. Je moet alleen even weten waar.......

Ook alweer zo'n prachtige stad.
We genieten van de Plaza Major (met de leuke terrasjes en koffie). de gezellige straatjes, de vele mooie gebouwen zoals de kathedraal, de bibliotheek, de universiteit.
Ieder op zich een bouwkundig juweel!

Weer met de bus terug en dan even een feestje. Co (van Alie en Cor) wordt vandaag 80 jaar!

We eten vanavond pasta in een klein cafeetje bij de ingang......Geen kapsones, wel lekker (en vriendelijk)

Vertrek 12.45 uur----Terug 16.30 uur----Gereden 0 km

Zaterdag 1 september

We beginnen met een route binnendoor.
Na 17 km. vervolgen we onze Rout66.
We lunchen op een grote parkeerplaats.
Er zit vandaag ook nog een stuk "gewone"weg in de route, we komen zodoende langs een aantal grote stuwmeren.

Het gaat zeer snel, dus we zijn ook al zeer vroeg op de camping.

Jan bakt 's avonds pannenkoeken.mmmmm.

Vertrek 9.50 uur----Aankomst 14.40 uur----Gereden 287 km.

Zondag 2 september

We rijden naar de stad en parkeren in de parkeergarage "Cervantes".

In Mérida zijn het vooral de overblijfselen uit de Romeinse tijd die opvallen.
Het is dit weekend bovendien net fiësta, zodat er o.a. ook een optocht zal zijn. We komen een aantal clubgenoten tegen, maar niemand heeft iets gezien. Dan maar koffie op de Plaza de España.
En kijk! Daar komen ze nu nét langs!
Een stuk op 50 stoere mannen te paard, leuk hoor, maar om daar nu voor langs de weg te gaan staan.....

Nou, dan die ouwe Romeinen maar.
Dat valt niet tegen!
We kiezen het Theater en de Arena om te bekijken. Heel indrukwekkend.
We willen na afloop graag even ergens zitten, maar wel graag schaduw alstublieft.
In het parkje Santa Lucia vinden we een terras onder heel veel bomen.
Biertje, ice-tea en een frietje (met 3 sausjes) midden tussen de Spaanse familie's die hier gezellig-en luidruchtig- met elkaar lunchen.
Ala het nog heter wordt, zijn we toch wel blij met camping, schaduw en zwembad.

We eten 's avonds buiten met vlees van onze cadac.

Vertrek 10.50 uur----Terug ???----Gereden 13 km.

Maandag 3 september

Het laatste stuk Rout66 brengt ons naar Sevilla.
En laten we nu fout rijden! Via het vliegveld (hahaha) komen we toch nog in Dos Hermanas.
We rijden achter André en Marijke aan, maar die zijn ook de weg kwijt,
Bij een benzinepomp zijn ze er helemaal op voorbereid, want Jan krijgt daar een eenvoudig getekend kaartje. Camping vlak bij!

We gaan vroeg in de avond naar een flamenco optreden.
Eerst maken we kennis met onze gids voor de komende dagen, Chiel. Hij brengt ons naar het (eerste en enige ter wereld) flamenco-museum waar het optreden plaats zal vinden. Onderweg laat hij ons vast een klein stukje Sevilla proeven. Wat kan hij het goed en boeiend vertellen!
De show is geweldig. Kleinschalig, maar heel goed.

Morgen gaan we, onder leiding van Chiel, verder met het bekijken van deze prachtige stad.
We zijn benieuwd!

Vertrek 10.05 uur----Aankomst 14.30 uur----gereden 240 km.

• 05 September 2012 - 01:24

Margrit:

Wat een reis! Straks kan je geen kerken meer zien. Wat een mooi strakblauwe luchten op die foto's!!
    Fijn dat jullie het zo fijn hebben. Je bent nu wel al erg ver van huis! Als ik je zo hoor/lees dan kom je op je tandvlees thuis! Maar geniet er maar van en ook van het mooie weer. Liefs Ma

• 05 September 2012 - 11:44

Ria:

Dees krijgt volgens planning de 13e de sleutel. daarna sausen en inrichten. Tis helemaal gerenoveerd.
    liefs en groeten en voorzichtig onderweg.
    veel plezier. Ria.