Aan de oevers van de Main..... - Reisverslag uit Zellingen, Duitsland van Fieneke Brouwer - WaarBenJij.nu Aan de oevers van de Main..... - Reisverslag uit Zellingen, Duitsland van Fieneke Brouwer - WaarBenJij.nu

Aan de oevers van de Main.....

Door: Fieneke

Blijf op de hoogte en volg Fieneke

31 Augustus 2013 | Duitsland, Zellingen

Donderdag 29 augustus

Deze dag rijden we naar Zellingen aan de Main.
Eerst een stuk over B-wegen, dan een stukje A7 en tenslotte weer binnendoor naar het stroomgebied van de Main.
We komen in Zellingen, bij Camping Zellingen.
Te vroeg, want de “mittagsruhe” is nog niet voorbij.
Een half uurtje wachten…..Ondertussen vermaken we ons met het bekijken van een stel mensen die een enorme hoeveelheid spullen in een klein aanhangertje proberen te proppen. De man is een ware inpak-kunstenaar. Als het half uur om is, heeft hij alles erin gekregen.

We kiezen een plekje aan het water, erg leuk!
De tarp van Jan wordt voor het eerst aan de caravan gehangen, een succes! Lekker groot, veel schaduw.
Een poosje later zitten we voor de caravan te genieten van ons uitzicht: Een rustig langsstromende rivier met voorbij tuffende boten, aan de overkant een drukke weg met voorbij zoevend verkeer en –ook aan de overkant- een héél druk bereden spoorbaan met véél voorbij daverende (goederen)treinen. Dag en nacht!(zegt de campingbaas)
We blijken er niet van wakker te liggen.

Vrijdag 30 augustus

Vandaag excursie Würzburg.
We parkeren op het plein voor de Residenz, het stadspaleis.
Het doet ons erg denken aan het plein dat voor Versaille ligt.
De fontein midden op laat meteen wat van de geschiedenis van de stad zien. Drie figuren die belangrijk waren zijn hier uitgebeeld, nl. Matthias Grünewald (schilder), Walter von der Vogelweide (dichter) en Tilman Riemenschneider (beeldhouwer en burgemeester).
We gaan eerst naar de Dom. In 1945 uitgebrand na een luchtaanval, waarbij negentig procent van de stad verwoest werd.
De kerk is prachtig hersteld.(De stad trouwens ook).
De buitenkant is in de oorspronkelijke staat teruggebracht. Bij de binnenkant is behouden wat nog goed was en wat vernietigd was is op moderne wijze vervangen (volgens de gids). Het resultaat is verbluffend. Een prachtige, lichte kerk die grote indruk maakt. Natuurlijk lopen we ook over de Oude Brug. Net als in Praag een oude romaanse brug, met links en rechts heiligenbeelden langs de kant. Terug in de stad bezoeken we nog de Neumünster (ook een kerk) en dan willen onze voeten wel weer terug naar de auto.
Over de Brücke der Deutschen Einheid rijden we de stad weer uit.

Zaterdag 31 augustus

Een vrije dag.
Uitslapen, klusjes, niksen, boodschapje.
En tenslotte opruimen, want morgen gaan we weer verder.