Langs de Romantische Strasse - Reisverslag uit Rothenburg ob der Tauber, Duitsland van Fieneke Brouwer - WaarBenJij.nu Langs de Romantische Strasse - Reisverslag uit Rothenburg ob der Tauber, Duitsland van Fieneke Brouwer - WaarBenJij.nu

Langs de Romantische Strasse

Door: Fieneke

Blijf op de hoogte en volg Fieneke

03 September 2013 | Duitsland, Rothenburg ob der Tauber

Zondag 1 september

We rijden langs Würzburg naar het begin van de “Romantische Strasse”.
Bij Tauberbischofsheim vinden we een prima parkeerplaats en we lopen het stadje in.
Het is er heel stil en we kunnen rustig rondkijken.
Natuurlijk even koffie op een terrasje en dan weer verder.

We komen langs Bad Mergentheim.
Het parkeren is hier lastig en heel ver uit het centrum vandaan. Dus dan maar verder.
Bij Weikersheim blijkt het erg druk te zijn. Eén of ander Fest met heel veel geparkeerde auto’s. Niet handig met een caravan bij je……
We rijden verder en slaan “ergens” linksaf naar Aub. We merken wel, dat praktisch alle dorpen wel iets leuks hebben.
Via Aub komen we in Simmershofen en bij de camping.
Op Camping Paradies Franken vinden we een heel prettig plekje.
We zetten de luifel eraan en zitten zo lekker uit de wind, want die waait momenteel wel fors!

’s Avonds mogen we uit dineren van onszelf……Het campingrestaurant serveert een prima menu.

Maandag 2 september

We rijden over de kleine weggetjes naar Creglingen.
Het is er héél rustig. Een klein, mooi stadje met verrassende hoekjes.
We lunchen op een bankje aan het riviertje de Tauber.
Als we weer naar de auto lopen blijkt het intussen wat drukker te zijn. Ook hier is dus op maandagochtend niet veel te beleven.
Nog even zoeken naar de Herrgottskirche. Deze blijkt buiten de stad, bij een klein dorpje te liggen. Hier vinden we een altaar gemaakt door Riemenschneider. Wat een kunstwerk!

Verder naar Weikersheim.
We kunnen er nu goed parkeren en lopen zo het centrum in.
We komen op een heel leuk plein. Koffie! Of iets van ijs…….
We gaan naar het Slot en kijken in de tuinen.
Een heel leuk plaatsje!
Na een boodschapje weer naar huis.

Dinsdag 3 september

Naar Rothenburg ob der Tauber.
Weer een hele goede parkeerplek. Ze hebben dat hier toch allemaal wel goed geregeld!
Wat genieten we van dit stadje!
Op iedere hoek is wel iets prachtigs te zien.
De Marktplatz (koffie) zit wel erg in de (verbouwings)lappen, maar dat is heel kunstig gedaan met enorme foto’s, alsof het verborgen gebouw er toch staat. (met blauwe lucht en al)
Natuurlijk even naar de permanente kerstwinkel van Käthe Wohlfahrt……Het kan ook te veel te vroeg zijn…….
Het Plönlein, de Herrngasse, Burggarten, en alle kleine en grotere straatjes ertussen…….geweldig!
In de Fransiscanerkerk vinden we weer een altaar van Tilman Riemenschneider. Wat moet die man het druk gehad hebben!
Vol indrukken gaan we weer naar huis.
Na het eten breken we de luifel af, morgen weer verder.