Wat een luxe! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Fieneke Brouwer - WaarBenJij.nu Wat een luxe! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Fieneke Brouwer - WaarBenJij.nu

Wat een luxe!

Door: fienekebr

Blijf op de hoogte en volg Fieneke

01 Februari 2012 | Thailand, Kanchanaburi

's Morgens vroeg opgestaan en dan loop je naar de eetzaal.
Buitenom, want dit hotel heeft heel veel buitengebeuren, kan makkelijk in dit klimaat.
Stel je voor wat je dan ziet: Schemer, een zacht ochtendlicht vangende rivier. Nog een paar brandende lampions in de bomen en al een heel stel fluitende vogels. Als je je dan nog niet een heel bevoorrecht mens voelt.......
Gisteren zijn we dus hier aangekomen. We hadden een eigen luxe auto met chauffeur.
Hij haalde ons op in het Eastin Hotel in Bangkok (en dat gaat zomaar vanzelf. Prima geregeld door 333Travel) en we reden volledig geairconditioneerd richting Kanchanaburi. Onderweg werden we eerst naar een klein museum gebracht dat herinneringen aan wereldoorlog 2 bevatte. Want alles in deze omgeving is gericht op herinneringen aan de Birmaspoorlijn. De Brug over de River Kwai is hier immers!
We zijn ook naar een groot kerkhof geweest waar veel slachtoffers begraven liggen die tijdens de aanleg van deze spoorlijn omgekomen zijn. En toen natuurlijk ook naar DE brug.
Best indrukwekkend allemaal, ondanks het feit dat er -natuurlijk- een hele poppenkast van souvenirstalletjes en cafeetjes omheen is ontstaan.
Toen naar het hotel. Nou, we vonden Eastin-Bankok al geweldig, maar wat we hier ervaren.....Een hele vriendelijke ontvangst, een lunch aan het water, een leuke kamer....Wel wat klein deze keer, maar de entourage is heel mooi. En de ligging, pal aan de rivier ook. Daar liepen we dus vanmorgen richting ontbijt.
Ja, het was wat vroeg, maar we hadden een tour geboekt die ons bracht naar: Watervallen, (daarna lunch) War museum (een andere) bij de Hellfirepass met een wandeling erheen. Toen nog een ritje over DE spoorlijn, ook nog in gebruik voor lokaal verkeer en nu zitten we uit te puffen in ons luxe oord. Straks diner....Een ding is zeker, de hond in de pot zullen we niet vinden. Deze liggen namelijk overal heerlijk uitgestrekt te slapen. Heel veel zijn het er.......

• 01 Februari 2012 - 15:40

Margrit:

Wat maken jullie veel mee!!!!!!!!!!!
    en wat exoties allemaal. Groetjes uit ijskoud Holland

• 01 Februari 2012 - 16:36

Leo Ook Namens Willy:

Wat ben jij een bofkontje, en Jan al
    helemaal, dat jullie dit mogen meemaken en beleven. Hou nog maar
    even vol, want hier is het bitterkoud.
    Temperatuur: tussen -8 en - 13. En...
    het wordt nóg kouder !!!! Leuk voor
    de schaatsliefhebbers, maar niet meer
    voor ons. Geef ons maar de OPEN HAARD !!! Groetjes.

• 01 Februari 2012 - 20:12

Remco:

Wat een prachtig land he?! Geniet er lekker van!
    Groeten van Remco en Wieteke

• 02 Februari 2012 - 00:48

Martine:

Hallo Fieneke en Jan,
    Wat leuk om zo met jullie reis mee te kunnen lezen. Veel plezier!
    Martine

• 02 Februari 2012 - 10:21

Jan En Hanny:

Als we het zo lezen, hebben jullie een geweldige reis en zien veel.
    Wij hebben het hier op Tenerife ook weer heerlijk wandelen veel temp. 23 graden zoals altijd.Vaandaag naar Adege willen we een golfvriend opzoeken. Groetjes Jan en Hanny.

• 02 Februari 2012 - 11:41

Marianne En Theo:

Leuk om te lezen hoe het met jullie gaat. geniet maar lekker verder en laat ons op afstand mee genieten.

• 04 Februari 2012 - 19:57

Johan En Marieke:

Leuk om jullie zo te kunnen volgen. het lijkt mij heel indrukwekkend om op een plek te zijn met zo'n harde en bekende geschiedenis.
    aan de ene kant beladen, aan de andere kant natuurlijk een prachtige omgeving. goede reis verder