cultuurschok? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Fieneke Brouwer - WaarBenJij.nu cultuurschok? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Fieneke Brouwer - WaarBenJij.nu

cultuurschok?

Door: fienekebr

Blijf op de hoogte en volg Fieneke

30 Januari 2012 | Thailand, Bangkok

Nou, daar zijn we dan!
Na een prima vlucht met Eva-air arriveerden we precies op tijd in Bangkok.
Binnen een half uur waren we door de douane, hadden we de koffers en zaten we in het busje naar het hotel.
We hebben een kamer op de 21e verdieping met een riant uitzicht op een enorm verkeersplein, waar Jan eindeloos naar kan kijken. Dus we vermaken ons wel!
Nadat we ons in de kamer hadden geinstalleerd, zijn we eerst maar eens de straat op gegaan. Nou, en daar is de cultuurschok dan!
Wat een drukte! Wat een lawaai! Wat een geuren! Wat een mensen! Wat een kabels en snoeren door de bomen, palen en alles waar het aan blijft zitten! En daarbij komt dan nog een beetje jetlag en ook een klimaatlag (of bestaat dat niet?)
In elk geval hebben we even rondgestapt en zijn daarna gaan eten bij een zeer simpel restaurantje. Wel lekker trouwens!

Vanmorgen merkten we wel dat we 6 uur zijn kwijtgeraakt, ergens tussen daar en hier. Jan vraagt zich af of ze misschien in India liggen, omdat daarboven het vliegtuig een beetje schudde en ze er misschien uitgevallen zijn (die uren) Als we teruggaan vissen we ze dan maar weer op.
Oke, nadat we eindelijk een beetje wazig wakker rondliepen, zijn we na het (hartstikke lekkere) ontbijt eerst maar naar het kantoor van 333travel gegaan. Dat is hier in het Eastin Hotel. We voelen ons daar natuurlijk erg thuis, want aan deze club hebben we de reis te danken! Omdat we maar 1 hele dag in Bangkok zijn, hebben we een tour geboekt met een gids om ons alles -nou ja...alles...- te laten zien. Met prive busje en prive gids (jaja) zijn we de stad doorgereden.
Eerst naar het Grand Palace, een groot complex met tempels en paleizen. Hier kom je echt ogen te kort. Wat een prachtige gebouwen. Kleurrijk en afwisselend. En druk! Volgens de gids was het vandaag eigenlijk nog wel aardig rustig. Na de lunch aan de rivier zijn we in een boot gestapt.
Nou, we gingen supersnel door allerlei kanaaltjes, a la James Bond. Onderweg stopten we mog bij een tempel waar onze gids brood kocht van een monnik. Dit bleek voor de vissen te zijn. Ze waren er erg blij mee en spetterden ons helemaal onder. Wat een enorme kluit vissen zit er in het water!
Weer op de wal ging het terug naar het hotel. Daarna eerst maar even wat slaap ingehaald.
Voor ons diner weer de straat op en nu in een ander simpel tentje lekker gegeten voor het kapitale bedrag van ong. 10 euro met z'n tweeen.
O ja, vandaag regende het een beetje. Wel lekker eigenlijk, want veel schaduw zou er niet geweest zijn.
Morgen vertrekken we hier. We gaan dan naar Kanchanaburi.

• 30 Januari 2012 - 15:14

Fred Bos:

Hai mensjes, wat leuk dat jullie ons op de hoogte houden. Geniet er van en heel veel plezier!!. Groeten van De Nijhoffbosjes.

• 30 Januari 2012 - 15:28

Johan En Marieke:

Wauw, wat een leuke dingen maken jullie mee. Goede reis verder morgen. En die verloren uurtjes? Iets zegt me dat jullie die op de terugreis ergens weer terug zullen vinden. Lieve groetjes van ons.

• 30 Januari 2012 - 18:43

Yvonne Galante:

Ha Fien en Jan,

Heel leuk ff te lezen hoe het jullie vergaat.Geniet ervan en ik hoor graag weer van jullie. Goede reis verder en groetjes van Yvonne uit een ijskoud Nederland. Doei !!!!!!

• 31 Januari 2012 - 07:49

Jurrien:

Dag Fien en Jan,
    Ik heb met veel plezier jullie verslag gelezen en ik hoop er nog meer te lezen, Geniet ervan !

• 31 Januari 2012 - 19:37

Jan En Hanny:

Leuk dat we jullie verslag kunnen lezen.
    Lijkt me inderdaad een cultuurshok wel
    een leuke.Geniet nog lekker vanjullie
    reis, we volgen jullie.
    Groetjes Jan en Hanny.vanuit Tenerife