Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Fieneke Brouwer - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Fieneke Brouwer - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: fienekebr

Blijf op de hoogte en volg Fieneke

05 Februari 2012 | Thailand, Chiang Mai

Vanmorgen zijn we alweer uit Chiang Mai vertrokken en inmiddels in Phuket aangekomen (dank je, alles goed gegaan)
We hebben zo veel gedaan en beleefd! Helemaal geen tijd om wat te schrijven, dus nu even inhalen.

Ons hotel in Chiang Mai (ook een U Hotel, net als in Kanchanaburi) was prachtig!
Het lag in de oude stad, een groot voordeel, want we konden heel veel lopend bereiken.
Nadat we aan de kamer gewend waren (mooi groot en een grote badkamer met regendouche) was het al etenstijd. Op aanraden van de recepioniste zijn we naar een echt autentiek Thais restaurant gegaan. De mensen die in deze streek wonen zijn oorspronkelijk van de Lannacultuur. Dus het restaurantje kookte alla Lanna. Het was heel leuk, met heel veel oude spullen opgesmukt. En dan bedoel ik ook OPGESMUKT.
Lekkervol dus. Het eten was er inderdaad erg lekker. Toen we terug liepen naar het hotel, in het donker, kwamen we langs een paar prachtig verlichte tempels.

De volgende dag hadden we onszelf vrij gegeven. We zijn door de stad gekuierd en hebben een aantal tempelcomplexen bekeken, vooral van buiten. Wat een pracht is dat en wat een fijne sfeer hangt er in zo'n tuin rond de gebouwen!
Terug in het hotel even zwemmen in het zwembad, vlak onder ons balkon!
's Avonds zijn we naar een dinershow geweest. Eten (echt lanna), zittend op de grond, en ondertussen werden er dansen uit diverse streken van Thailand opgevoerd.
De volgende dag met auto en prive-chauffeuse naar de tempel op de berg, Doi Sutep.
Ook hier weer veel goud en heel veel mensen. Wel toeristisch,maar toch heel mooi!
Onze chauffeuse bracht ons voor de lunch naar een restaurantje, waar we de door haar aangeraden gerechten bestelden. Alweer heel lekker!
Als afsluiting naar een gebied waar je de originele handarbeid kon bekijken, Zoals parasol beschilderen en lakwerk maken. Wel leuk, maar vooral een manier om souvenirs te verkopen.
's Avonds hebben we maar even "gewoon" een pizza gegeten......
Daarna zijn we naar het park gegaan. Het was hier vandaag n.l. Flowerfestival en in het park stonden de praalwagens die vanmorgen door de stad gereden zijn. Ook hingen er heel veel planten en bloemen die aan een bloemenwedstrijd mee hebben gedaan. Verder was er in het park heel veel te doen. Eettentjes (natuurlijk), allerlei activiteiten zoals een dansvoorstelling, kinderkermis, massage en nog veel meer. Overal in het gras zaten hele gezinnen te picnicken en her en der werd muziek gemaakt. Heel gezellig allemaal.

O ja, dan nog even over die honden. Overal aanwezig, zelfs in de tempels. Maar hondendrollen zie je niet.....Wel heel veel mensen met bezempjes. Als we later een veeggeluid horen, zal ons dat nog lang aan Thailand herinneren.

• 05 Februari 2012 - 23:55

Margrit:

Leuk leuk! en dan dat lekkere eten! kan je straks nog wel aan de aardappels wennen? maar wat gaat de tijs snel! over 3 dagen weer terug!
    Geniet heerlijk van het strand en de warmte en neem wat warmte voor ons mee, hebben we nodig.Gaat het goed met Jan? Goede reis terug . Liefs van hier

• 06 Februari 2012 - 09:35

Marianne En Theo:

Weer leuk om jullie belevenissen te lezen.alles goed hier en ook je huis staat er nog! als jullie terug zijn kunnen jullie inschrijven voor de elfstedentocht!groetjes en nog veel plezier.

• 06 Februari 2012 - 10:52

Yvonne Galante:

Wat een leuk reisverslag !!! Ik benijd jullie hoor. Geniet er nog maar lekker van. Groetjes Yvonne

• 06 Februari 2012 - 15:34

Jan En Hanny:

Volgen jullie reis aandachtig, ziet er allemaal geweldig uit.
    Weten jullie ondertussen hoe koud het in Nederland is? Wij hebben er gelukkig ook nog geen last van, alhoewel
    Jan graag had willen schaatsen.
    Groetjes Jan en Hanny(Tenerife 23 gr)