Nog 1 nachtje slapen..... - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Fieneke Brouwer - WaarBenJij.nu Nog 1 nachtje slapen..... - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Fieneke Brouwer - WaarBenJij.nu

Nog 1 nachtje slapen.....

Door: fienekebr

Blijf op de hoogte en volg Fieneke

08 Februari 2012 | Thailand, Phuket

....en dan weer terug! Een heel kort nachtje, want de taxi staat om 5 uur voor de deur!

Gisteren hebben we ons zelf een sightseeing door de oude stad van Phuket gegeven.
Er staan nog veel oude gebouwen uit de tijd van de tin en rubber winning. Toen hebben daar een aantal rijkaards mooie huizen laten bouwen. Nou, ze zijn inderdaad mooi, maar jammer dat ze niet allemaal goed onderhouden zijn. Een hogedrukspuit zou wonderen doen. Toch is het een leuke stad. Gezellig (druk!)en we voelen ons hier heel veilig op straat. Aanspraak hebben we voldoende, want iedereen wil ons wel meenemen in zijn taxi of weet een leuk winkel-adresje. Dat is toch anders dan in Chiang Mai. Daar werden we -of liever Jan- regelmatig aangesproken met de vraag waar we vandaan kwamen. Ze verwonderden zich daar vooral over zijn lengte en vonden dat heel grappig. De Thai hebben toch veel gevoel voor humor, want we hebben regelmatig grapjes gehoord, waarover ze dan zelf ook erg moeten lachen. Wij hebben in Phuket-stad trouwens een erg leuk koffieadresje gevonden. Heel basic en modern. Mocht je hier ooit heengaan, vraag het ons dan maar.

Ook hebben we hier intussen onze favorite strandtent gevonden. Gisteravond daar gegeten en vanmiddag daar ook geluncht. Straks gaan we er ook heen voor het laatste Thaaise diner. Vandaag hebben we verder niet zo veel gedaan. Het is nu echt heeeeeeel warm. En omdat we zo vroeg op moeten, hebben we vanmiddag even voor-geslapen. Vanmorgen op het strand gezeten en gezwommen.Eigenlijk onze eerste echt luie dag.
Straks gaan we onze winterkleren klaar leggen. Dat is wel nodig, want we hebben begrepen dat het verschil in temperatuur tussen hier en daar inmiddels zo'n dikke 50 graden is! Kan niet gezond zijn. Misschien laten we ons wel even om-vliegen naar Tenerife. Daar zitten Hanny en Jan, die schuiven dan maar even een paar dagen een beetje op! Ohhhhhalsdateenszoukunnen-denkhetniet.

• 08 Februari 2012 - 18:03

Jan En Hanny:

Wij hebben nog twee bedden in de kamer, dus jullie zijn van harte welkom!!!
    Jan en Hanny.

• 08 Februari 2012 - 21:15

Margrit:

Als ik jullie was ging ik even bij Jan en Hanny langs. De tocht gaat toch niet door dus je hoeft niet naar huis te komen. In ieder geval een heel goede reis terug en succes met het vroeg opstaan. Toch wel zielig voor jullie dat vroeg opstaan. doei en tot gauw

• 09 Februari 2012 - 10:08

Johan En Marieke:

Hoi Jan en Fieneke

We wensen jullie weer een goede reis terug. het was vast een prachtige ervaring als we het zo lezen. Tot snel.
    groetjes van ons