James Bond en nog meer - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Fieneke Brouwer - WaarBenJij.nu James Bond en nog meer - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Fieneke Brouwer - WaarBenJij.nu

James Bond en nog meer

Door: fienekebr

Blijf op de hoogte en volg Fieneke

07 Februari 2012 | Thailand, Phuket

Warm!
Dat is het eerste wat je denkt als je je kamer uitstapt.
In de kamer is het prima. De airco werkt op volle toeren en het is daar heel goed te doen! Het hele hotel dat 333Travel voor ons heeft uitgezocht is trouwens prima te doen. Indigo Pearl is inderdaad een parel!
Heel apart ingericht, zo trendy als het maar kan. Vroeger waren hier tinmijnen en de archtect heeft zich enorm uitgeleefd met autentieke en gerecyclede onderdelen.
Het is heel groot, maar alle kamers zijn ondergebracht in aparte blokken, met tuinen, paadjes en zwembaden waardoor je dat niet zo in de gaten hebt. Alleen 's morgens in de ontbijtruimte zie je pas hoeveel mensen er in dit hotel verblijven.
De service is hier op z'n Thais, dat wil zeggen HEEL goed! We vragen ons af of we thuis wel weer kunnen wennen......Vast niet, misschien moeten we daarom maar hier blijven.....
En nu .....James Bond.
The Man with the Golden Gun is hier indertijd opgenomen en nu worden er excursies naar dat eiland georganiseerd. Het leek ons wel wat, want het is een stuk varen, lekker over zee in de zeewind!
Dus hebben we deze excursie geboekt en gisteren zijn we de hele dag lekker op zee geweest. Eerst werden we naar een strandje gebracht om daar even lekker te zwemmen. Toen lunch aan boord. Ondertussen ging de reis verder, tussen allemaal kleine eilanden door, die meestal alleen een enorme rots zijn.
Bij een van deze wat grotere eilanden stapten we per 2 in een kano (met chauffeur) en peddelden we (de chauffeur had de peddel gelukkig) rond het eiland en onder rotsbogen door. Daarna verder op onze boot naar een eiland met huisjes op palen in het water (we kwamen hier niet verder dan een grooooooote souvenirswinkel). Tenslotte naar het Bondeiland. Weer aan de wal, even rondkijken en terug. Tussen schip en wal werden we steeds vervoerd met een zgn Long Tailboot. Een lange boot met aan de achterkant een oude automotor, daaraan een lange ijzeren stok met aan het uiteinde een soort schroef, die je met een enorme vaart vooruit stuwt (zie ook het verhaal over Bangkok)
Pas laat, na zonsondergang waren we terug. Spullen snel in de kamer gebracht en klevend en wel naar het strand. Daar hebben we op 6 februari om ong. 21.30 uur onder de sterren zitten dineren.......
Volgens de laatste berichten rijden de treinen in Nederland met vertraging door sneeuw en ijs......

• 07 Februari 2012 - 11:24

Margrit:

Aiaiai. wat een bofkonten!
    Kunnen jullie daar niet nog een weekje blijven? Wat een romantisch oord ! Maar als jullie vrijdag thuiskomen zijn jullie precies op tijd voor de 'Tocht'. Van 37 gr. boven nul naar -15 gr.onder nul lijkt mij toch een heeele omschakeling. Liefs Margrit

• 07 Februari 2012 - 15:20

Desiree:

oh wat klinkt dat allemaal prachtig!. En oh zo lekker warm! Hier in nederland is het ijs en ijskoud. Misschien toch dit jaar de elfstedentocht!. Men is er maar druk mee.
    Jullie nog even genieten van dat prachtige land!!!!!. ( en van de warmte!). liefs, desiree

• 07 Februari 2012 - 21:19

Yvonne Galante:

Gaaf hoor!! Wat een belevenissen !!

Groetjes Yvonne

• 07 Februari 2012 - 21:52

Jolanda En Jean Paul:

hallo we lezen met plezier de verhalen en we vragen of jullie wat warmte mee willen brengen naar t koude holland