Bergen en meer meren - Reisverslag uit Neuf-Brisach, Frankrijk van Fieneke Brouwer - WaarBenJij.nu Bergen en meer meren - Reisverslag uit Neuf-Brisach, Frankrijk van Fieneke Brouwer - WaarBenJij.nu

Bergen en meer meren

Door: Fieneke

Blijf op de hoogte en volg Fieneke

25 Juni 2016 | Frankrijk, Neuf-Brisach

Maandag 20 juni.

Het weer  is  schitterend! We bezoeken het Chateau de Chillon.

Met een plattegrond met beschrijving bekijken we het hele kasteel. Wat is het geweldig opgeknapt! We doen er de hele dag over.

Als we weer naar Zwitserland verhuizen moeten we ons een weg door mist en regenbuien banen. Maar als we onze bestemming aan de Bielersee naderen wordt het een stuk beter! We hebben een prachtige plek op de camping "Le Landeron ".

Daar vandaan doen we een paar leuke uitstapjes. We bekijken Neuchatel en maken een rit door de Jura  via La Chaux de Fonds en Le Locle

We hebben beide dagen een prachtig helder uitzicht op de kanjers van het Berner Oberland.

Op de heetste dag (30°+) varen we van Le Landeron  naar Murten over meren en door kanalen.

Het begint tijd te worden om weer eens een beetje noordwaarts te trekken.

Via Délemont richting Basel. En dan komen we door Laufen. Nostalgie voor Fieneke. Op de  parkeerplaats -nog in de auto, dat gelukkig wel - worden we overvallen door een enorme hoosbui. Compleet met onweer en hagel. Later gaan we in onze grote regenjassen het stadje in om enkele "historische" plekjes op te zoeken.

Bij Basel Frankrijk in. We rijden de weg door de bloemendorpjes en vinden een camping in Neuf Brisach.

• 25 Juni 2016 - 23:22

Hanny:

Jullie maken weer een hoop spannende dingen mee! Ga zo door.
    Nog een fijne voortzetting van de vakantie.
    Groetjes Jan en Hanny.