Een week onderweg naar de kust - Reisverslag uit Cannes, Frankrijk van Fieneke Brouwer - WaarBenJij.nu Een week onderweg naar de kust - Reisverslag uit Cannes, Frankrijk van Fieneke Brouwer - WaarBenJij.nu

Een week onderweg naar de kust

Door: Fieneke

Blijf op de hoogte en volg Fieneke

13 Mei 2016 | Frankrijk, Cannes

Vandaag gaat het beginnen! (6 mei ).
We rommelen nog wat, pakken de laatste spullen in, zoenen de buren en rijden de verte tegemoet. De verte is niet zo ver. Onze 1e camping is in Blerick, NCC terreintje.

Zaterdag.
De grens over en via de " links-rheinische " naar het zuiden. Het gaat heel vlot. In Schweppenhausen vinden we een fijne plek op camping Aumuhle.

Zondag.
Een stuk autobaan tot Mutterstadt. Stukje gewone weg en dan Frankrijk in. Oude route uit de historische Brouwer annalen. Langs Straßburg en Colmar naar Eguisheim. De spullen neergezet en dan lopen we naar het stadje. Wat een leuk oud plaatsje. Veel vakwerk, kleurrijk en bloemig. We trakteren ons zelf hier op ons welkomstdiner. Héérlijk, naar origineel Elzasische recepten.

Maandag.
We rijden richting Belfort. Rechts zien we de Grande Ballon ( berg ) met nog een beetje sneeuw erop. We rijden afwisselend gewone en snelweg. Zo'n 20 km boven Lyon zoeken we een camping op. Het gaat 's avonds regenen en dat duurt de hele nacht.

Dinsdag.
Het is een blubber boel als we inpakken. Maar het wordt droog! Met een wijde  boog rijden we om Lyon. We wisselen de gekozen route steeds af. Een heel stuk langs de Rhône en dan weer een stukje autoroute. Zo komen we vlot in Avignon. We vinden zonder problemen de camping. Hij ligt aan de Rhône en bij dé brug. Maar we kunnen vanaf ons plekje niks zien. Wel het winkeltje met koud bier en een ijsje. Ook leuk.

Woensdag.
Miezerig. Maar als we op stap gaan, valt het reuze mee. We lopen langs de rivier en de brug. Het oude centrum van Avignon is erg leuk. Maar natuurlijk gaan we eerst naar de beroemde Pont. We lopen er over en maken aan het eind een dansje. Dat hoort erbij.
Dan de rest van de stad. Het Pausenpaleis, heel groot. Alleen de buitenkant. Leuke pleinen en een paar kerken. Door het park achter het paleis komen we via de trappen bij het veerpontje dat ons terugvaart naar de camping.

Donderdag.
Droog! We rijden Avignon uit via de N7. Prima weg! Bij Aix-en-Provence nemen we de autoroute. Bij Frejus zoeken we een camping. Wat een rust. Goede plek als je in deze buurt wat langer wilt blijven.
Het is lekker zonnig, maar het waait enorm hard.

Vrijdag.
Nog steeds erg veel wind. Dwars door Frejus zoeken we de kustweg.
Wat een prachtige route. Soms hoog boven zee, dan weer lager, maar steeds zicht op de Mediterranee! We stoppen een paar keer op mooie uitzichtpunten. Mooie rotsformaties!
Veel te snel naar onze zin zijn we al bij Cannes.
Dat we de camping redelijk snel vinden hebben we niet aan de routebeschrijving in het Campingboek te danken. Die is prut.
We hebben een mooie grote plek. Maar het is hier wel lawaaierig. Verkeer en vliegtuigen. .....

Verzonden vanaf Samsung-tablet

• 16 Mei 2016 - 17:40

Hanny:

Klinkt allemaal heel leuk. Veel ook voor ons bekende plekken.
    Nog een fijnevoortzetting! Liefs van Jan en Hanny.