Gardameer en omgeveing - Reisverslag uit Lazise, Italië van Fieneke Brouwer - WaarBenJij.nu Gardameer en omgeveing - Reisverslag uit Lazise, Italië van Fieneke Brouwer - WaarBenJij.nu

Gardameer en omgeveing

Door: Fieneke

Blijf op de hoogte en volg Fieneke

11 September 2013 | Italië, Lazise

Dinsdag 10 september

Op stap met de groep.
De bus haalt ons om 8.30 uur op van de camping en brengt ons naar Verona.
Onze gids is een Italiaanse die prima Nederlands spreekt.
Ze laat ons veel zien, zoals de Basiliek Sint Zeno, het uitzicht op de stad (met vooraf koffie) vanaf de plek waar een bedevaartsoort is, Het huis van Romeo en dat van Julia, met balkon, de Piazza dei Signori (waar we later ook lunchen). En natuurlijk de Arena. Geen opera deze keer, het seizoen daarvoor is nèt voorbij.

De lunch is geweldig!
Vooraf een vleeswarenschotel, dan sla (een enorme grote bak p.p.) héérlijke lasagne en toe verse vruchten met ijs en tenslotte koffie. Een ware proeve van Italiaanse Delicatessen!
Tijdens de lunch verrassen de weergoden ons ook. Er valt een buitje!

Om 15.15 uur staan we pas op van tafel. We bekijken nog even een paar stalletjes op de Piazza delle Erbe en dan spoorslags naar de bus.
Bus? Waar bus en welke? Als we op de afgesproken plek komen blijken er massa’s bussen van allerlei landen en windstreken te wachten op hun groep. Ze staan en rijden af en aan en door elkaar………
Onze chauffeur blijkt heel slim. Via een ommetje omzeilt hij de hele heksenketel, pikt ons op via een “illegaal” plekje en zo rijden we voorspoedig Verona uit.

Het was een geweldige dag!

Woensdag 11 september

We hebben vandaag een eigen excursie.
We lopen langs het meer naar Lazise, een wandeling van een klein half uurtje.
We willen met de boot van 11.38 uur mee naar Sirmione. Eerst moeten we ons door het marktgewoel worstelen, want wat zijn er een boel mensen naar deze markt gekomen! Je kunt zowat geen kraam meer zien.
We zitten op het bovendek en genieten van het uitzicht op de bergen en dorpen rond het meer.
Sirmione is erg leuk.
Natuurlijk gaan we eerst koffie drinken op het pleintje bij de steiger. We nemen er een soort dubbele sandwich bij, maar het is eigenlijk een pizza…..Mensen kijken is ook leuk en er komen er hier heel wat voorbij.
Dan gaan we het stadje in.
We komen bij het oude kasteel en lopen er langs naar het meer.
Daarna kriskras door de oude straatjes met steeds weer verrassende doorkijkjes.
Jan koopt een leuk, handig tasje.
Op een bankje met meer-zicht eten we onze broodjes.
Via een leuk parkje komen we weer in het stadje terug.
Fieneke wil natuurlijk een ijsje. Nou, keus genoeg! Links en rechts, voor en achter gelateria’s in overvloed en als je er daar dan één van gekozen hebt, moet je nog een keuze maken uit de smaken……
Al smikkelend wachten we op de boot van 15.40 uur naar Lazise om terug te varen.
Het is heel druk en de boot is bommetje vol.
We lopen langs het meer weer terug naar de camping.

Alweer zo’n mooie dag!