De weg naar Italië - Reisverslag uit Lazise, Italië van Fieneke Brouwer - WaarBenJij.nu De weg naar Italië - Reisverslag uit Lazise, Italië van Fieneke Brouwer - WaarBenJij.nu

De weg naar Italië

Door: Fieneke

Blijf op de hoogte en volg Fieneke

09 September 2013 | Italië, Lazise

Zondag 8 september

We breken op, een hele bedrijvigheid met zo’n groep.
De route van vandaag is heel simpel.
Naar de Autobahn (A7) en dan rechtdoor naar Oostenrijk.
We stoppen 1 keer om koffie te drinken en treffen daar Els en Adrie. Een leuk stel om even mee te kletsen.
Ruim voor Füssen komen we in een file terecht. Deze blijkt bijna 60 km lang te zijn.
Soms even wat sneller, maar dan ineens weer stapvoets.
Zo sukkelen we langs Reutte en de Fernpas over.
Na Nassereith is het ineens voorbij.
We kunnen nu vlot doorrijden en via de A12 rijden we langs Innsbrück naar afslag Wattens en naar de camping in Volders.
We hebben een gezellig Happy Hour op Schloss Camping Aschach.

Maandag 9 september

’s Nachts regen!
Als we ‘s morgens weg gaan is het droog, maar het is fris en de wolken hangen laag.
Even langs de Spar voor een paar boodschappen en dan de autoweg weer op, ri. Brenner.
Met af en toe een spetter rijden we de Europabrücke over en even later Italië in.
Toch wel weer prachtig om eens door de bergen te rijden.
In Italië wordt de lucht steeds blauwer en na een poosje krijgt Jan het warm in z’n herfstkleren. Tijdens de lunchstop verkleed hij zich even.

In Lazise is de camping snel gevonden en al spoedig zitten we voor de caravan uit te puffen.
Géén luifel deze keer. Het plekje is wat krap en we hebben voldoende schaduw.

’s Avonds naar het stadje. Wat leuk oud! Oude muren, smalle straatjes, oud haventje en ontzettend veel terrasjes. Het is gezellig druk en we kiezen een terrasje voor ons 1e Italiaanse diner: een pizza.